×
Stockholm

Stockholm


Vad länge sedan sist! Mars har inneburit så mycket roligt och så mycket jobb att jag inte har hunnit slå mej ner vid tangentbordet. Nu tänkte jag dock ta och berätta om en kul grej som har hänt i alla fall! Efter allt födelsedagsfirande och glasskalasande hoppade jag på flyget till Stockholm. Där stod urgulliga Irene och väntade, hon skulle ta hand om mej hela veckan ut. Vi promenerade till hennes etta och beställde hem thaimat, sedan pratade vi om allt som hänt sedan sist.



Följande dag steg vi upp tidigt för att gå ut och äta frukost på ett mysig cafe (bästa sättet att börja dagen på, tipstips!). Servitrisen i kassan började dock tala finska (mitt bankkort hade avslöjat min identitet), typiskt. Jag lyckades ta mej ut situationen och vi fick juice, semlor och plättar med grädde till bordet. Efter ett tag var Irene tvungen att rusa vidare till jobbet, så jag slog upp min dator där jag satt och började skriva de sista sidorna av examensarbetet. Det gick extra bra att skriva i en ny miljö där jag samtidigt kunde tjuvlyssna på andra cafe gäster och dricka kaffe efter kaffe. Jag hann också skriva brev, köpa en platt souvenir och posta hem alltihop till killen. Mot kvällen mötte jag upp Irene igen och vi gick på en liten shoppingrunda. Hon köpte eucalyptuskvistar och en fin vas... jag gick bredvid och var avundsjuk.

Nästa dag sov jag vidare när en annan smög till jobbet. Vid lunch köpte jag mej en extra stor kaffe och mötte upp Irene vid tunnelbanan. Vi åkte några stationer och kom sedan fram till fotografiska, nu skulle vi allt turista lite. Där inne fanns mycket fint att titta på. När vi hade gått ett varv var det istället dags att stå utanför och lapa sol, alltså vilket väder Stockholm bjöd på! Nu kunde man ju tro att vi hade varit kulturella färdigt för den dagen, men nej. På kvällen gick vi på vernissage vid Irenes jobb och tittade på en fotoutställning till. Tänka sej.


På torsdagen, träffade jag upp en annan kompis. Alla smiter till Stockholm för tillfället alltså! Vi gick för att hälsa på kungen, men han var inte hemma, så vi fick nöja oss med att traska runt vid slottet. Sedan slog vi oss ner vid en uteservering och beställde kaffe såklart. Där satt vi på varsin filt och lapade sol. Först när vi steg upp igen insåg vi att vi var helt genomfrusna. Antar att det inte var vår riktigt än men inte långt ifrån!

Mer än så tänker jag dock inte berätta just nu, vad som hände under helgen tar vi en ny dag!

Ps. kom ihåg att kolla in sammanställningen av våra Monthly Makers bidrag hos Fredrika!

6 kommentarer

  1. Svar
    1. ojaa! skulle gärna återvända till Stockholm och solen nuu :D

      Radera
  2. Vad härligt att få ta del av del av den första halvan av din Stockholmsvistelse! Du bockade verkligen av Första Riktiga Vårhelgen och det återspeglar sig i dina bilder och ord, fint berättat! Nu är jag hemskt nyfiken på fortsättningen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var det så, vilken tur då för jag behövde verkligen lite sol! Fick sådan längtan efter sommar efter den veckan. Jag kom hem och plockade fram vårjackan.. men här var det ännu frost på bilrutan om morgnarna så jag fick sätta bort den igen.

      Stay tuned, snart kommer del 2 ;D

      Radera
  3. Gud så mysigt det ser ut!! <3 Helt fantastiskt!

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine