×
DIY: ställning för vykort

DIY: ställning för vykort


Okej, här kommer ett enkelt men användbart diy ifall du samlar på dej massvis med vykort som jag. Jag är nämligen hopplös på att köpa hem kort med fina små illustrationer. De flesta är för fina för att ge bort också ;) men ändå slutar det med att de göms och glöms bort i en låda. När jag var på min Sverige visit såg jag små ställningar i guld som jag tänkte köpa med mej hem - men priset på de yttepytte små korthållarna var lite väl...


...så när jag klurat på saken en stund kom jag fram till att jag fixar egna! Jag köpte hem lite lufttorkande lera och knåpade sedan ihop små trianglar som jag skar ett hack med ett vykorts modell i. Leran liknar sten och jag gillar texturen som den är, men gör man det inte kan man ju ta och måla om efterhand.

(ps. det urgulliga kortet till höger kommer från Majasbok, älskar hennes söta illustrationer)

Så enkelt men så behövligt - nu kan jag placera ut små kort överallt!

6 kommentarer

  1. Åh, jag samlar också på vykort! Så bra sätt att minnas resor och skapa inspiration för framtiden, och vilket smart sätt att displaya dem på! Jag borde också hitta på nåt sånt.
    Såg du förresten när du var här att Majas bokshop ligger runt hörnet på mitt kvarter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en kul souvenir + att det inte tar så mycket plats att förvara :) hoppas du hittar ett sätt att ha fram dina kort också

      Är det sant!! Nej det såg jag inte, gahh, skulle så gärna gått in där ju!

      Radera
  2. Gud vad snyggt! Den där leran är så fin! Jag vet inte om jag hade ett dåligt exemplar men min var SÅ svår att jobba i, riktigt torr och bara föll sönder. Men då försökte jag göra en björnskulptur. Jag fick slänga den :( Den kanske fungerar bättre för enklare former som det här! RIKTIGT snyggt blev det i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack!! hmm den här leran verkar vara torr för jag hade samma problem, till det här projektet gick det ändå bra eftersom det var så pass enkel form. Men den blir rätt smulig om man arbetar med den för mycket, undrar om man kunde använda lite lite vatten när man formar..? Synd i alla fall att det inte funkade till björnen, för denna lera är verkligen cool!

      Radera
  3. Åh vilka vackra vykortställ! Det måste jag ta och fixa ihop en dag. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul du gillar, är faktist riktigt nöjd själv också!

      Radera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine