×
tröja ➝ dyna

tröja ➝ dyna


Det blir mer och mer hemtrevligt i vår nya lägenhet. Sakta men säkert hittar alla saker sin rätta plats och allt blir mer enhetligt. Senaste projektet var att sy ett par dynor ↑  kika nedan för att se hur de blev till.


Jag blev sugen på att få in lite mossgrönt i lägenheten. Under en loppis runda letade jag efter lite gröna tyger att hitta på något med, utan resultat. Istället fick en stickad, mörkgrön tröja följa med hem.

När jag hade mitt tyg var det dags att klippa lite (så läskigt att klippa sönder en fullt fungerande tröja, men nu var det ju inte det den skulle användas till längre).

Efter det fick symaskinen komma fram igen. Ena dynan gjordes av mage + rygg, det var inte märkvärdigare än att sy ihop en fyrkant med avigsidan utåt. Lämna lite plats för att trycka ner kudden, sista biten kan du sy ihop för hand.

Den andra dynan var lite mer pillig, den blev till av ärmarna. Jag fick vända och vrida lite för att tyget skulle räcka till. Sedan var det bara att sy ihop på samma vis!

Så att, så går det till att göra om en tröja till en dyna eller två.

3 kommentarer

  1. Vad kul, måste kika in den genast! :)

    SvaraRadera
  2. Finns två saker jag gillar så himla mycket med det här! Först att du återanvänder något för att göra en helt ny pryl, kreativt och bra på så många sätt. Sen älskar jag hur kuddsamlingen och de gröna nyanserna bara är så himla skönt för ögonen att titta på. Himla fint, bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. återvinna = !
      Jo det har blivit en del grön dynor nu (helt i misstag) men de gör ju sej rätt bra tillsammans - tack ska du ha!

      Radera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine