×
Midsommar smoothie

Midsommar smoothie

Hade du en trevlig midsommar? Själv var jag på grillfest, medverkade på två familje-midsommar-bufféer, plockade sju sorters blommor, invigde en lekstuga samt jobbade och sov. Jag hade också data paus vilket jag har ganska ofta nu i sommarhettan - det bara blir så. Jag tänkte ändå bjuda på ett litet smoothie recept såhär i efterhand, en liten midsommar smoothie i glada färger.
MIDSOMMAR SMOOTHIE, 2 små glas:
Mixa 3/4 banan, lingon, tranbär, havregryn och turkisk yoghurt - bara att höfta med ingredienserna tills du får en sur och god smoothie enligt tycke. Häll upp smoothien och skiva därefter upp den resterande bananbiten i tunna skivor och dekorera ditt glas. Dela en kiwi på mitten och skiva i tunna skivor, rada ut dem i ett led och snurra ihop till en ros. Dekorera med chokladknappar och violer.  

(OBS: vet ej om "prästkragen" på bild går att äta, jag tog den från mammas rabatt och den assisterade endast som fotomodell!)

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine