×
Cafe tips no. 2

Cafe tips no. 2

CAFE REGATTA

Detta café hittar man i Tölö, nära vattnet och bredvid simstranden hietsun. Café regatta är kanske ett av Helsingfors mest omtyckta kaffeställen, för är det fint väder och helg kan du hamna att köa en stund för att få din kaffekopp. Vill du sedan ha påtår får du 5cent tillbaka knasigt nog. Här har jag smakat deras kanelbullar som är lite av en klassiker, jag undrar dock alltid var de bakar bullarna för nämnde jag ännu att själva caféet är en minimal, röd stuga. Det finns kanske fem bord inne med bänkar utav trä och på väggarna hänger tavlor, skor och gamla kastruller. Man får känslan av sommarstuga blandat med loppmarknad - vilket är en mysig känsla enligt mej! Det finns massvis att titta på både inne och ute. Utomhus finns det dessutom massor av bord och stolar intill havet, så sommartid har man garanterat plats med urfin utsikt! Akta dej bara för fiskmåsarna, jag blev en gång bestulen på min kanelbulle..


2 kommentarer

  1. Åh, vad mysigt det ser ut! Jag har länge sagt att nästa nya storstad jag besöker skall vara Helsingfors. Jag får nog allt kolla in det här stället när jag kommer dit och vakta min kanelbulle noga. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du vill besöka Helsingfors! Café Regatta är verkligen värt ett besök i sådana fall :)

      Radera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine