×
Pepparkaksbaket

Pepparkaksbaket


I helgen var det fullt pepparkaksstök i vårat kök, för jag hade satt igång med att baka pepparkaksgubbar. Jag hade ännu till bestämt mej att de skulle se exakt ut som pepparkaksgubben från Shrek filmerna, så efter lite letande hemma i skafferiet hittade jag röd och blå karamellfärg, massvis med florsocker och små, lila karameller.


Det tog fasligt med tid att först skära ut gubbarna för hand eftersom vi inte hade några passande pepparkaksformar. Sedan var det ett projekt i sej att göra illröd/illblå kristyr och därefter hitta något passande sprits som fixade tunna, fina linjer. Sammanfattningsvis var detta det perfekta julstöket!

Jag avslutar med en länk till en av mina favorit scener ur "Sunes jul" som passar in i dagens tema.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine