×
Söndag och roliga ting

Söndag och roliga ting

Här är ett mönster jag gjort, inspirerad av Instagram-bagaren Vickie Liu Hon fixar väldans fina kakor i alla möjliga former och en gång hade hon bakat fruktkakor som såg ut som i mönstret ovan.

...

Annars så sitter jag i tåget å kikar ut genom fönstret. Eller, kika ut genom fönstret skulle jag om det inte vore för att någon tagit min plats och jag hamnar sitta vid gången. Känner hur söndags-ångesten vill krypa fram men jag vill inte veta av den, så jag funderar ut 100 roliga saker jag skall göra under veckan istället.

Jag kommer faktiskt på en hel del, ikväll skall jag till exempel steka spenatplättar (eller fritera som det så lätt blir när det skall vara mycket smör). Sedan skall jag skiva upp limpan som mamma skickade med, den ligger just nu i kappsäcken och trängs bland kläder och smutstvätt. Därefter skall jag fixa en stor kopp mumin-te. När allt det är uppdukat är det bara att tända ljus och slå på solsidan på tv!

Förra söndagen var Solsidan dagens höjdpunkt, jag och min kämppis satt till och med och väntade i tv soffan innan det hade börjat. Jag räknade ivrigt ner minuterna tills klockan slog nio. Snabbt var det över och förbi, men det var nog väntandet och förberedelserna som var det bästa och gjorde det till helgens största event.

Jaa, det är de små sakerna som är fina. Den här veckan skall jag därför satsa på mycket små, fina och roliga stunder!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine