×
Loppisjakt, dröm jul och huskurer

Loppisjakt, dröm jul och huskurer


Mitt i veckan for jag och klasskompis på loppisäventyr efter skolan. Vi hoppade på bussen till lanttila som är ett riktigt stort loppis i Vanda. Jag fyndade lite grand men fick inte bort mina tankar på att jag ville hoppa på tåget och träffa min kille. Så blev det också, på sista tåget satt jag och vi kramades om kl 23 på tågstation.

...

I natt drömde jag att det var julafton. Mitt i allt började mamma dela ut julklappar och då slog det mej, jag har ju inte hunnit köpa några klappar! Så där satt jag och tog emot paket efter paket men skulle inte få ge något åt någon annan. Det var riktigt traumatiskt.



 Bildtext: liten, godissugen besökare

Sedan fortsatte dagen lugnt, jag pajjade om min kille hela dagen lång som låg hemma i förkylning. Vi införskaffade ett halvt kilo lösgodis och åt tills vi storknade samt drack ingefärs-/honungste om vartannat. Tyckte det var en perfekt huskursdag för oss båda.

Sådär annars är det tenter och andra uppgifter upp över öronen just nu när första perioden börjar närma sej sitt slut. Jag gör fina anteckningar och försöker bli klokare samtidigt som jag funderar vad jag skall köpa för julklappar i år. För kanske är det bäst att börja i tid..

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine