×
Vilken tisdag!

Vilken tisdag!

I morse hoppade jag på spårvagnen för att ta mej till national museet. Efter att ha bott på annan ort ett bra tag har jag glömt hur länge (eller fort) det tar att åka till olika platser, så jag steg av väldigt mycket mer i tid än jag hade förväntat mej. Nåväl, det skadar väl inte att vara i tid - vi skulle nämligen på "helsinki design week" som ordnades just här, massa intressanta föreläsningar på en och samma dag.

Efter gratis kaffe och förmiddagens föreläsningar lunchades det på "Da vinci". Det ligger mitt in i stan med perfekt utsikt över vimsiga Helsingforsbor. Det var inte bara rolig utsikt också riktigt utsökt pasta.

Man hade också utsikt över trafiken, där mitt i kom någon med häst och kärra. Nästan som på landet så man känner sej riktigt hemma.

 Efter att hela seminariet var slut fick man gå på national museet.


Och titta på såna där tavlor man läst om i historieböckerna.

Eller så kunde man titta på prinsessmålningar med manliga drag, helt vad man känner för.

...

Det var en riktigt fullspäckad dag och den slutade inte där. Men nu måste jag sätta punkt innan det hinner bli onsdag.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine