×
cykla!

cykla!

Jag har dammat av min cykel, fått det vinda framhjulet fixat av min far och äntligen skaffat mej en hjälm! Jag har aldrig cyklat i en större stad än min pyttelilla hemkommun förrän idag, så det var en stor händelse att cykla till skolan i morse! Fyy, så mysigt det var om än lite varmt. Nu får jag se saker från ett annat perspektiv än från buss eller spårvagn, och jag älskar att se Helsingfors alla skrymslen och vrår. Snart, men inte riktigt än, böjar jag ju få koll på den här staden.


Såhär mysig är vägen till skolan, jag cyklar förbi en trädgård. Där finns massa olika växter med små namnskyltar bredvid. Dit borde man kanske gå och titta någon gång?

Sedan finns det en del broar och självfallet massvis med uppförsbackar. Puh, konstigt nog mycket mindre nerförsbackar båda vägarna?

Jag skulle testa att åka genom central parken på vägen hem. Kan du tro att detta är mitt inne i Helsingfors - tallar, blåbärsris och hästar? Jag saknar nog inte att bo på landet längre, för jag kan bara gå hit om jag vill sitta i skogen. Det var mycket fint men tyvärr valde jag fel stig någonstans på färden och hamnade lite fel. Hemfärden blev 44 minuter lång istället för 14.

Väl hemma parkerar jag cykeln i ett litet skjul till natten, så jag vet var jag har den. För det blir nog att cykla imorgon igen!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine