×
Bland tigertofflor och rosa fluff

Bland tigertofflor och rosa fluff


Idag var äntligen en ledig dag igen och jag började på med något så märkvärdigt som en maskeradlåda. Jag har liksom brorsbarn som snart fyller år och de älskar att klä ut sej, så vad passar inte bättre då än att fylla en rosa papplåda med lite ett och annat knas. 

Till exempel tigertofflor och en nos. Det går också bra att packa ner kaninöron, en tiara, björn-hängselbyxor, två rosa handväskor och massor av hårsnoddar.


Mest skall man fylla på med rosa tyll, om jag känner små flickorna rätt.. så jag packade ner lite rosa kjolar. Ett försök till prinsessigt hår fick också följa med, efter att jag blivit inspirerad av Pinterest. Det är så enkelt som massor av garn som är flätat och fastknutet i ett diadem!

(När det nu blev ett pyssel av garn, som jag anser vara en textil idag så får det bli mitt bidrag till monthly makers också, vilket du denna månad hittar här.)

7 kommentarer

  1. Blir så himla taggad av allt du pysslar! Längtar tills jag har någon jag kan pyssla roliga saker åt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tihii, ja, det finns inget bättre än att pyssla till småttingar! och de tycker allt man gör ar så väldans fint ;D

      Radera
  2. Åh vilken fin present, och fiffig perukkonstruktion! Drömmen att få en sån låda :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det rätt fiffigt och fasligt enkelt att göra också! Man har ju tid att göra en peruk i varje färg :D

      Radera
  3. Verkligen fenomenal present!

    SvaraRadera
  4. Vilken present! Och så kul att skapa egna maskeradgrejer!!!

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine