×
En lördag i stan

En lördag i stan




Idag packade vi varsin kånken, jag tog min kamera och så satte vi oss på första bästa spårvagn. Vi kom oss till Vikingline hamnen, hittade en liten marknad och köpte 4 rödbetor av en dam.


Jag har gäst från Österbotten och då passar jag alltid på att turista runt. Eftersom jag själv är inföding i storstaden nu passar det sej inte att jag gör det själv. Så när det kom en hög med japaner emot satt jag fort undan kameran. Det blir så lätt man smälter in i fel gäng annars.





Vi hittade en fin ortodox kyrka på en klippa, och gick in och tog en titt, men det varade inte så länge. Jag hade nämligen gått runt med kaffehuvudverk hela morgonen, så nu var det allt dags för en varm kopp kaffe.

De flesta minskar sitt koffein intag när huvudverken kommer - men jag är lite smygstolt över den och anser att jag får minst 2 vuxenpoäng nu. Vi hittade ett mysigt krypin nära hamnen som jag hade blivit tipsad om - Johan och Nyström. Det blev bulle och kaffe som vi satt och mumsade på länge och väl.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine