×
Bland vykort och tvättmaskiner

Bland vykort och tvättmaskiner

Ikväll gick jag till posten och hämtade ut ett paket med en stor, grangrön halsduk inuti! Den hade mamma gjort och den var helt perfekt. På posten handlade jag i all hast några h:fors turistkort som jag skall skicka iväg åt några vänner... för jag bara måste säga att turist kort är något av det mest otilltalande och tråkigaste och alldeles, alldeles underbaraste som finns. Det är till exempel roligt att skicka sådana kort från en stad där du inte är turist. Eller ännu bättre från en lite by lång ute på landsbygden som ingen visste fanns, ändå säljs en liten hög vykort. Lika kul är det vid ett Sverigebesök att köpa hem ett kort på kungafamiljen och ge åt sin bror som souvenir. Jag kan inte låta bli att skratta lite grand inombords, den där fascinationen av att ge något så tråkigt att det blir kul. För övrigt tog dagen inte slut där. Just före läggdags gav tvättmaskinen upp. "f-05" blinkar på skärmen, de luktar nästan lite bränt och allt vatten ligger kvar. Som tur är man ganska lättroad och tycker vardagskaos är nästan lika fascinerande som vykort.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine